سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعضا و هیئت رئیسه فراکسیون پرستاران پس از تعطیلات مجلس مشخص می‌شوند.

نعمت الله منوچهری در گفت‌گو با ایلنا ، با بیان اینکه اعضا کمیسیون بهداشت و درمان در کار گروه‌هایی تقسیم شده‌اند، گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان هفته آینده گزارش کار گروه‌های تخصصی را در کمیسیون ارائه می‌دهند. وی گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به کار گروه‌های بررسی ساختار کل بهداشت و درمان، رویکردهای مدیریتی و بحث بودجه این سازمان تقسیم شده‌اند. منوچهری در ادامه بیان کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان پس استماع گزارش کار گروه‌ها گزارشات را جمع بندی و در آینده‌ای نزدیک در صحن علنی قرائت خواهند کرد.

نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در خانه ملت گفت: در راستای تشکیل فراکسیون پرستاری صحبت‌های اولیه انجام شده، ولی هنوز اعضا و هیئت رئیسه مشخص نشده‌اند، لذا اعضا‌ی کمیسیون بهداشت و درمان در نظردارند اعضا و هیئت رئیسه فراکسیون را بعد ازپایان تعطیلات مشخص کنند. وی در ادامه بیان کرد: رسیدگی به وضعیت پرستاران و تامین معیشت این گروه یکی از عوامل تشکیل فراکسیون پرستاری در مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود. منوچهری تصریح کرد: اگر بتوانیم مشکلات پرستاران را از ابعاد مختلف بخصوص بعد معنوی حل کنیم، قطعا می‌توانیم بیان کنیم که در ارائه خدمات از سوی پرستاران به بیماران پیشرفت داشته‌ایم.

وی گفت: اگر پرستاران کشور نشاط و شادابی نداشته باشند، نمی‌توانیم بگویم که این افراد پرستار هستند . به دلیل اینکه پرستاران با کار سخت و طاقت فرسا به روحیه بالایی نیازمند هستند تا بتواند با این روحیه به بیماران خدمات رسانی کنند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پزشک خانواده از جمله مسائلی است که قرار است اعضای کمیسیون این موضوع را بررسی و رصد کنند تا این عملیات بجا و مطلوب به درستی و بدون خطا در کشور اجرایی شود. این نماینده مجلس تفکیک پزشکان دولتی و خصوصی و مرزبندی شفاف میان این دو گروه از دیگر برنامه‌های کمیسیون دانست و گفت: در نظر داریم با بررسی و تفکیک پزشکان دولتی از خصوصی، به فرمایشات مقام معظم رهبری که بیان فرموده بودند" ما می‌خواهیم بجایی برسیم که اگر فردی بیمار شد خانواده او فقط دغدغه بیماری فرد را داشته باشند" برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha